Reklama
Ilustrační FOTO - Wikimedia commons

Odbyt Škody Auto v pololetí stoupl o pětinu, v samotném červnu však klesl

Odbyt automobilky Škoda Auto v prvním pololetí meziročně vzrostl o 20,8 procenta na 515.300 vozidel. V samotném červnu se však meziročně snížil, a to o pět procent na 89.900 vozů. Vyplývá to z údajů, které zveřejnil mateřský koncern Volkswagen. Odbyt celé skupiny Volkswagen v pololetí vzrostl o 27,9 procenta na 4,978 milionu vozů. V červnu se zvýšil o 6,5 procenta na 856.300 vozů.

Skupina Volkswagen zahrnuje vedle Škody také řadu dalších značek. Kromě vlajkové značky VW jsou to například Audi, Porsche, Seat, Bentley či Lamborghini.

Automobilový průmysl po celém světě loni citelně zasáhla pandemie covidu-19, která měla negativní dopady na výrobní aktivity i na poptávku. Letos se výrobci aut potýkají s nedostatkem součástek, zejména čipů. Ten narušil i výrobní aktivity Škody Auto.

Mladoboleslavská automobilka provozuje v České republice tři výrobní závody, vyrábí ale i v Číně, v Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Působí na více než 100 trzích.

Volkswagen v květnu oznámil, že Škoda Auto v prvním čtvrtletí zvýšila provozní zisk o 46 procent na 448 milionů eur (zhruba 11,4 miliardy Kč). Upozornil, že negativní dopady horší dostupnosti polovodičů kompenzovaly různé pozitivní faktory, zejména příznivý vývoj měnových kurzů. Čtvrtletní tržby Škody Auto vzrostly zhruba o čtyři procenta na 5,049 miliardy eur.

(čtk)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 1, celkem 1 hlas.

(čtk)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


Reklama
Reklama
Podrobné hledání
--
Reklama

Reklama