Ilustrační FOTO - Pixabay

Problémový tendr na metro D

Pražský dopravní podnik (DPP) musí znovu rozhodnout o námitkách, které mu poslala společnost Eurovia CS k tendru na stavbu první části metra D. Nařídil mu to Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS).

Rozhodnutí zatím není pravomocné, lze proti němu podat rozklad. Znovu se tak odkládá uzavření smlouvy na výstavbu prvního úseku metra D s vítězem tendru. DPP uvedl, že rozhodnutí zkoumá a nechá jej posoudit právníky. Podle mluvčího Daniela Šabíka nemá rozhodnutí na stavbu metra nyní vliv.

»Úřad dospěl k závěru, že zadavatel porušil zákon o zadávání veřejných zakázek, když se v odůvodnění rozhodnutí o námitkách stěžovatele podrobně a srozumitelně nevyjádřil ke všem skutečnostem v těchto námitkách uvedeným,« uvedl mluvčí úřadu Martin Švanda. Vzhledem k tomu, že DPP porušil zákon při vypořádávání námitek, úřad se celkovým nastavením tendru a jeho podmínek nezabýval.

Úřad už v červenci zakázal DPP předběžným opatřením uzavřít s vítězem tendru smlouvu, dokud řízení u ÚOHS neskončí. To se teď stane buď v důsledku uplynutí lhůty pro rozklad, nebo při podání rozkladu až vydáním rozhodnutí druhého stupně.

Pokud žádná ze stran rozklad nepodá, začnou běžet zákonné lhůty na vypořádání námitek k tendru a následné lhůty pro podání podnětu k ÚOHS. Ani v této době nebude DPP moci smlouvu s vybraným uchazečem podepsat. Podpis smlouvy se tak posune i o týdny.

»Rozhodnutí jsme obdrželi večer, v tuto chvíli jej analyzujeme a zkoumá jej i externí advokátní kancelář, která tuto veřejnou zakázku po právní a procesní stránce pro DPP připravovala a za její formální správnost a soulad s legislativou ČR nese plnou odpovědnost. V této chvíli nebudeme předjímat, jaké další konkrétní právní kroky v této záležitosti podnikneme. ÚOHS ve svém rozhodnutí zakázku nezrušil, ale stanovil nápravné kroky, kterým se budeme po jejich právní analýze věnovat,« uvedl Šabík. »V každém případě ani toto rozhodnutí ÚOHS nemá v tuto chvíli žádný vliv na probíhající proces stavebního řízení na stavbu metra D v úseku Pankrác D - Nové Dvory. V přípravách metra D pokračujeme podle aktuálního harmonogramu,« dodal.

Zakázku na výstavbu prvního úseku metra D z Pankráce na Olbrachtovu vyhlásil pražský dopravní podnik a její hodnota přesahuje deset miliard korun. Nabídky mohli zájemci podávat do konce dubna, dopravní podnik lhůtu kvůli vyhlášení nouzového stavu prodloužil. Stavba měla podle původních odhadů začít v posledním čtvrtletí letošního roku, celkem by měla trvat 7,5 roku.

Nová linka metra má spojit Písnici a náměstí Míru. V první fázi vznikne trasa mezi stanicemi Pankrác, Nové Dvory a Depo Písnice, budou na ní jezdit vlaky bez řidiče. Náklady se odhadují na 57 miliard korun.

(ng)


Jak hodnotíte tento článek? (1 - nejhorší, 7 - nejlepší)

Hodnocení: 4.8, celkem 4 hlasy.

(ng)

Diskuse k článku

Vážení čtenáři, chcete-li se zapojit do diskuse, prosíme vás o dodržování slušného vystupování. Příspěvky, které budou obsahovat sprosté výrazy, smažeme.


stanley58
2020-10-17 16:16
Nojo, nebylo jako za socialismu. To se budovalo o sto šest. Hlavně to
metro. Škoda, nebýt znárodňovacího puče v r.48, mohli jsme mít už i
linku H.
fronda
2020-10-17 15:08
Nebýt privatizačního puče, mohla linka D už dávno jezdit.
Reklama
Reklama

Reklama

Vydává Futura a.s., Politických vězňů 9, 111 21 Praha 1.
Telefony - ústředna: 222 897 111, sekretariát: 222 897 256.
Email: internet@halonoviny.cz, ISSN 1210-1494.